Despre bounce rate, topăială-n trafic

frog-bounce-rateDacă eşti genul care susţine sus şi tare că tu scrii doar pentru tine şi că nu te interesează nimic, nici numărul de vizite, nici cel de vizitatori, nici de unde vin, nici altceva legat de trafic, îţi pot spune că mi-ai crescut bounce rate-ul, acum va trebui să pleci, broscuţă nebună. Pa!
Pentru noi ceilalţi, să detaliăm puţin subiectul. Sunt începător, dar nu ignorant, aşa că am început să învăţ ceva şi despre cum să folosesc informaţiile relative la traficul pe care-l am. După cum ai observat, nu am nici un fel de reclame pe blog, deci nu mă interesează să am trafic pentru a face bani din asta. Totuşi, mă interesează traficul, pentru că blogul meu este ceva personal şi dacă tot nu pot cunoaşte fiecare vizitator într-un mod mai personal, atunci măcar să am o idee asupra grupului în sine. Pentru că îmi pasă. Nu îmi permit să fac o lecţie de analiză trafic cu tine pentru simplul motiv că nu mă simt în stare, sunt mulţi alţii care o fac mult mai bine. Ce m-a determinat pe mine să scriu acest articol este o discuţie de pe forumul bloggerilor pe tema bounce rate-ului. Deci:

Ce este bounce rate-ul?

Bounce rate-ul este un procent, rezultând din împărţirea a doi factori: vizite pe o singură pagină şi total vizite. Adică, la un moment dat, cineva ajunge la tine pe blog. Asta se poate întâmpla fie că a venit ca urmare a unei căutări pe un motor de căutare, fie că te-a pus în bookmarks, fie că a fost trimis la tine printr-o legătură de pe alt blog sau site. Indiferent cum a ajuns la tine, omul acum este pe una dintre paginile tale. Există două posibilităţi:

  1. pleacă în altă parte;
  2. continuă să citească o altă pagină din blog.

În primul caz, el/ea face un bounce, adică o săritură, ţopăială sau cum vrei tu să-i zici. Ca şi cum dă să intre peste tine în WC. Zice, nu zice pardon, oricum pleacă. Motivele pentru care asta se întâmplă sunt mai multe:

  • a ajuns din greşeală la articolul meu despre bounce rate printr-o căutare pe Google, doar că el este american şi limba română încă nu e oficială în State;
  • am făcut spam ca porcu’ şi am 50 de cuvinte cheie pe articol, dintre care 48 sunt irelevante pe conţinut;
  • a venit de pe un alt blog şi nu i-a plăcut de faţa mea, adică tema blogului;
  • a intrat dintr-un bookmark, a citit ce a mai fost nou pe prima pagină şi a plecat la servici etc.

Ţopăiala nu face bine la trafic. Dacă apar efecte secundare, consultaţi-vă medicul sau farmacistul.

De ce să te intereseze bounce rate-ul?

Dacă vrei cantitate, trafic mult, cât mai mult, şi îţi plac şi struţii cu capul în nisip, probabil că nu vrei să ştii de bounce rate. Dacă în schimb vrei calitate înainte de cantitate, vrei să ştii că 60% din vizitele alea ale tale sunt de fapt săriturile unor broscuţe nebune care au făcut lipa la tine pe blog şi după aia lipa în altă parte, imediat. Pe mine mă interesează, că nu fac bani din asta şi chiar dacă n-aş avea nici o problemă să-mi măresc limita de trafic la serviciul de găzduire, aş vrea să o fac pentru cine merită, adică pentru tine, nu pentru ăia din punctele le mai sus. În plus, poate chiar eu fac ceva greşit de vin musculiţele alea bete la mine pe blog şi atunci poate e cazul să trag plasa.

Cum îmi măsor bounce rate-ul?

Cu centimetrul nu merge, cu rigla nici atât, aşa că am încercat cu Google Analytics. Serviciul oferit de ei este gratuit şi foarte detaliat. Sunt începător aşa că nu prea înţeleg toate chestiile de p’acolo, dar ce mă interesează (sursa traficului, bounce rate, paginile de intrare, cuvintele cheie etc.) sunt acolo. Şi trafic.ro făcea aşa ceva, dar eu am renunţat la serviciile lor din motive subiective.

Cum o duc ceilalţi cu bounce rate-ul?

Nu prea am găsit multe surse de inspiraţie, mai ales că mă interesează doar situaţia de pe .ro şi mai ales cea a blogărilor mici sau foarte mici, pitici aşa ca mine. Pentru asta am iniţiat un thread de discuţii pe forumul bloggerilor unde poţi să vezi cum stau alţii cu bounce rate-ul. Nu uita să pui şi datele tale contribuind la valoarea informativă a comunităţii.

Vrei să ştii mai multe despre bounce rate?

Foarte bine. Pentru început îţi recomand să vezi o înregistrare a unui curs pe acest subiect făcut de un nene de la Google aici. Subiectul de pe forumul bloggerilor este interesant ca să afli părerea celorlalti despre subiectul bounce rate.  Pune te rog un comentariu cu sursele tale de informare pe subiectul bounce rate şi orice altceva care poate ajuta pe ceilalţi cititori.

Muţumesc, mulţumim.

7 păreri la “Despre bounce rate, topăială-n trafic

  1. Exact când mă bucuram şi eu că avem ceva mai mulţi vizitatori, pac! una după ceafă de la bounce rate…

    Acelaşi bounce rate îmi dă insomnii şi mă face să mă răscolesc în pat, gândindu-mă unde scârţâie…

    Mersi de linkuri, apropo! Au ajuns în bookmarks, pentru consultări ulterioare.

  2. Am incercat sa schimb raportul de 60% vizite din bounce rate si 40% vizite de alt gen si in mare parte am reusit. In ultima saptamana am crescut cu aproape 100% insa bounce rate-ul ramane o „inginerie” sanatoasa. Cel mai tare pana acum ramane twitter-ul si google-ul… urmat de alte motoare de cautare: yahoo, sweetim etc.

  3. Pingback: pligg.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *